sunnuntai 26. kesäkuuta 2016

Mikä kesä!

 Tämä kesäkuu huipentui juhannukseen, kun matkasin Kuopiosta Tampereelle viettämään aikaa ystävieni kanssa. Istuimme iltaa ja sitä olisi voinut jatkaa vaikka aamuun asti, mutta piti itse selviytyä vielä seuraavana päivänä mökkeilemään Mäntyharjulle. Perille päästyäni olin jo väsynyt matkustamisesta, mutta aitojen muurinpohjalettujen jälkeen ei enää väsystä ollut tietoakaan! Täytimme mahamme herkullisella ruoalla ja juomalla, veneilimme ja rentouduimme. Mistään stressistä ei ollut tietoakaan, vaan pystyi keskittymään silkkaan nauttimiseen auringon paistaessa kirkkaalta taivaalta. Ainoa illan surku oli se kun Portugali voitti Kroatian jalkapallossa vasta jatkoajalla, joten oma veikkaus meni pieleen.


Koko kesäkuun teema on pitkälti ollut nautinto, ja erityisesti hyvän ruoan merkeissä. Milloin olen jopa arki-iltaisin syönyt uuden työkaverini kanssa kesäruokia ja juonut viiniä aamukahteen jutellen kaikesta maan ja taivaan väliltä, ja milloin olen Kuopioon saapuneiden vieraiden kanssa syönyt itseni täyteen ravintoloissa.
Serkkuni vieraili viikko sitten Kuopiossa ja kävimme risteilemässä Alahovin viinitilalle. Paikan päällä järjesteltiin viininmaistelua ja ostimme totta kai laukut täyteen tuliaisia ja täydennystä omiin kaappeihin. Sinä iltana tarkoitus oli vielä jatkaa baariin, mutta joskus tuntuu vain paremmalta idealta jäädä kotiin viettämään aikaa hyvässä seurassa tuhoten samalla mutakakkujätskiä.


Näiden viikkojen aikana olen ehkä syönyt hurjan määrän kaikkea epäterveellistä, mutta kaikki se hyvä on mennyt vatsan lisäksi omalle mielelle. Tasapainottelu arjen ja juhlan kanssa on ollut välillä haastavaa, kun treeni onkin saattanut siirtyä seuraavalle päivälle edellisen päivän viini- tai leffaillan takia. Mutta voinkin sanoa, että viime aikoina olen todella nauttinut. Jos se ei ole ehkä tukenut treeniä niin kyllä se on minulle tehnyt hyvää! Välillä näin. Elämää ei aina tarvitse ottaa niin vakavasti, varsinkin kun peruspalikat ovat muuten kohdallaan. On ihan mukavaa, että tulevien viikkojen aikana on enemmän arkea ja vähemmän juhlaa arjen keskellä, mutta enpä minä tätä pahakseni pistä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti