maanantai 15. kesäkuuta 2015

Kuka?

Hei! Olen Hoo, puolianonyymi pääsykoetulosten odotteluun kyllästynyt. Perustin blogin varmastikin eniten siitä syystä, että saisin tekemistä tämän elämäni pisimmän kesäkuun ajaksi - ja sen jälkeenkin tietty.
Aloitin lukemisen tämän vuoden lääkiksen pääsykokeeseen aika lailla täsmälleen vuosi sitten, jo ennen viime vuoden tulosten julkaisua. Kyseessä ei ollut ihan päähänpisto, vaan olen haaveillut lääkiksestä ja lääkärin ammatista jo yläasteajoista lähtien. Lukiosta pääsin vuosi sitten, mutta olin kapinallisena jättänyt viimeiset kolme kurssia fysiikkaa lukematta lukioaikana, koska en koskaan uskonut voivani päästä lääkikseen. Hain sitten teknilliseen yliopistoon ja myös pääsin.
Viime kesänä huomasin, ettei mikään muu ammatti innosta minua samalla tavalla kuin lääkärin, ja päätin ottaa fysiikan kirjat kauniiseen käteen ja alkaa laskea. Kesän loppuun mennessä olin saanut kaikki fysiikan kurssit käytyä läpi, ja opiskelut alkoivat. Vuodesta teknillisessä yliopistossa oli hakemisen kannalta todella paljon hyötyä (vaikka mistä minä sen tiedän), ja voin myöhemmin kirjoittaa lisää opiskeluistani.

Muistiinpanoja talvelta
Keväämpänä aloitin kokopäiväisen lukemisen, ja lukutunteja kertyi huima määrä. Kevään aikana oli myös muutamia pattitilanteita, eikä matka tähän asti ole ollut ihan vaivaton, mutta olen iloinen siitä että sain itsestäni kaiken puristettua irti!
Pääsykoepäivä itsessään on jo melkein kokonaisen postauksen arvoinen, mutta parempi fyysinen ja henkinen olotila ei olisi ollut yhtään pahitteeksi, sillä nukuin edellisenä yönä vain kaksi ja puoli tuntia. Kokeen jälkeen päässä hakkasi vain:"Jos tällaisella suorituksella pääsee, niin johan on ihme", mutta toisaalta myös "se joko meni tai sitten ei". Olen jopa ollut niin rohkea, että olen laskeskellut arvioita raakapisteistäni ja tutkaillut mallivastauksia. Tällaiset arviothan eivät koskaan ole ihan tarkkoja, joten saa nähdä mitä sieltä sitten tulee.
Joka tapauksessa olen aivan kuin kissa pistoksissa tämän tulosten odottelun kanssa! Päässäni on kaikenlaisia kauhukuvia hylsystä unelmiin hyväksytystä. Järkyttävää kituuttamista tämä epätietoisuudessa lilluminen.
Tulipas ihanan epämääräinen esittelypostaus. Kuvaa varmaankin hyvin tätä yhtä epämääräistä ajatuksenjuoksua tällä hetkellä! Kertokaa myös ihmeessä omia tuntemuksianne pääsykokeeseen ja odotteluun liittyen, jos sellaisia on!

- H

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti